.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دعوت آیت الله جنتی از مردم برای توبه

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد:زلزله قابل پيش‌بيني نيست.

به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تبريك به مناسبت ميلاد حضرت زينب و گراميداشت روز ارتش و تبريك اين روز به نيروهاي مسلح و ارتشيان گفت: نيروهاي ارتشي و نيروهاي مسلح براي ما مايه اميد و افتخار در دوران جنگ بودند و ما خود را مديون آنها مي‌دانيم.
امام جمعه موقت تهران به كنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه تهران اشاره كرد و آن را يك نوآوري دانست و گفت: كار زبده‌اي بود كه ظرف دو ماه كه به تعطيلات ايام عيد نيز منتهي مي‌شد هماهنگي‌هاي آن صورت گرفت و واقعا در اين مدت وزارت امور خارجه براي برگزاري كنفرانس و هماهنگي‌هاي آن خودكشي كرد.

دبير شوراي نگهبان ادامه داد: برخلاف خواست دشمنان و تهديدهايي كه انجام مي‌دادند تا ساير كشورها در اين كنفرانس حضور نيابند، از 60 كشور جهان در پست‌ها و مقام‌هاي مختلف و سازمان‌هاي معتبر بين‌المللي در اين اجلاس شركت كردند و مقام معظم رهبري پيام ارزنده‌اي به اين اجلاس فرستاد و رئيس‌جمهور نيز سخنراني مهمي در اين كنفرانس انجام دادند.
آيت‌الله جنتي با بيان اينكه اين كنفرانس تصويب‌نامه‌اي در پايان نداشت گفت: اگر در پايان اين كنفرانس تصويب‌نامه‌اي صورت مي‌پذيرفت دشمنان اعلام مي‌كردند كه ايران با اين كار به دنبال جمع‌آوري راي بوده است. اما به عقيده شركت‌كنندگان كنفرانس تهران، كنفرانس بسيار مثبت و ارزنده‌اي بود كه قرار شد سال آينده نيز برگزار شود.
امام جمعه موقت تهران برگزاري اجلاس تهران را جواب دندان‌شكني براي كساني دانست كه ايران را متهم به استفاده از سلاح هسته‌اي مي‌كردند و در همين زمينه گفت: ما با برگزاري اين كنفرانس در خلع سلاح هسته‌اي پيشگام شديم اما تنها كاري كه آنها انجام مي‌دهند اين است كه مي‌خواهند از اشاعه سلاح‌ها جلوگيري كنند در حالي كه ما معتقديم سلاح‌هاي موجود هسته‌اي نيز بايد نابود شود.

وي با بيان اينكه حدود 300 خبرنگار از كشورهاي مختلف كنفرانس تهران را پوشش خبري دادند، اظهار داشت: خبرگزاري‌هاي مختلف برخلاف اينكه همواره ايران را محكوم كردند اما اين كار را انجام ندادند برخي از آنها از اين كنفرانس حمايت كرده و برخي ديگر تنها سكوت كردند.
وي افزود: از يك نشريه استراليايي نقل شده كه كنفرانس واشنگتن از منطق قدرت بود اما كنفرانس تهران از قدرت منطق برخوردار بود.
آيت‌الله جنتي با بيان اينكه اين سخن مقام معظم رهبري كه «آمريكا مجرم هسته‌اي است» ترجمه شده و در اسناد سازمان ملل به ثبت رسيده است، خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبري همچنين حرمت شرعي ساخت سلاح‌هاي هسته‌اي را اعلام كردند كه سخني بسيار با ارزش بود از مراجع تقليد نيز در اين خصوص استفتا شده و هيچ مرجعي نيست كه حرمت آن را نقض كند و قرار است در اجلاس سال آينده از علما و روحانيون ديني كشورهاي مختلف دعوت به عمل بيايد تا در كنفرانس حضور داشته و در اين باره صحبت كنند.
امام جمعه موقت تهران به تهديد هسته‌اي اخير آمريكا اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري فرمودند كه آنها قبلا با صفت روباه كار مي‌كردند اما در حال حاضر با صفت گرگ كار مي‌كنند و مشخص شد كه دست چدني آنها از دستكش مخملي درآمده است.
وي اين تهديد هسته‌اي آمريكا را سندي براي اثبات حقانيت ايران و دروغ‌گويي‌هاي دشمنان جمهوري اسلامي عنوان كرد.

دبير شوراي نگهبان به واقعه طوفان شن طبس اشاره كرد و خطاب به دشمنان گفت: به دشمنان مي‌گويم از واقعه طبس عبرت بگيريد خدايي كه سياست‌هاي شما را رسوا و شما را در ميان مردم خجالت‌زده كرد همچنان همان خدا است كه از اين ملت پشتيباني مي‌كند. يك ذره سر عقل بياييد و قبول كنيد كه ايران سلاح هسته‌اي توليد نمي‌كند بلكه به دنبال انرژي هسته‌اي است.
همچنين آيت‌الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته نيز به خبر احتمال وقوع زلزله در تهران اشاره كرد و گفت: اين گونه مسائل هيچ قطعيتي ندارد و هيچ كس نمي‌تواند به طور قطع آن را پيش‌بيني كند، پس آنچه كه گفته مي‌شود براساس احتمالات است. همان طور كه خيلي اوقات اين پيش‌بيني‌ها شده و بعدها مشخص شده كه اشتباه بوده‌اند و قطعيتي ندارند.مواردي كه بناست زلزله ايجاد شود،كسي كه پيش‌گويي مي‌كند بايد اهل دل باشد و با جاي ديگر ارتباط داشته باشد.
وي با بيان اينكه زلزله قابل پيشگيري است گفت: پيشگيري نه به معناي فيزيكي بلكه به معناي معنوي و الهي مد نظر است و با توجه به يادخدا، دعا و توسلات مي‌توان از وقوع زلزله پيشگيري كرد و اين امر در اختيار بندگان مومن خداست.

امام جمعه موقت تهران با دعوت مردم به توبه اظهار داشت: بايد به جهاتي كه به وقوع زلزله مي‌انجامد توجه كرد. مرگ در انتظار همه ما است پس چرا ما از كارهاي خود توبه نكنيم.
آيت‌الله جنتي با بيان اينكه دعا، صدقه و خيرات بلا را دفع مي‌كند، ادامه داد: روايت است كه صدقه بلاها را دفع مي‌كند به همين دليل توصيه مي‌كنم كه همه افراد صبح‌ها و شب‌ها صدقه دهند چرا كه صدقه‌اي كه داده مي‌شود بلاها را رفع مي‌كند.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه محض رضاي خدا همديگر را حلال كنيم تا هنگام از دنيا رفتنمان حق‌الناسي بر گردنمان نباشد،خاطر نشان كرد: به خدايمان بگوئيم كه ما از گناه ديگراني كه به ما فحش داده، ناسزا يا دروغ گفته و يا پول‌هايمان را برده‌اند از آنها مي‌گذرم و تو نيز از گناهان من كه بيشتر از آنها است بگذر.

وي بر اداي امانت تاكيد كرد و گفت: اگر امانتي در دست انسان است بايد اين احتمال را داد كه مرگ خبر نمي‌دهد به همين دليل امانت مردم را برگردانيم تا حقي بر گردن ما نماند.
جنتي وي تصريح كرد: زلزله تهران قطعي نيست و اگر هم قطعي باشد با دعا و توسل قابل پيش‌بيني است.

وي در پايان خطبه‌هاي اول گفت: خدايا، زلزله‌هاي سياسي داشتيم، آن زلزله‌ها را رفع كردي، اين زلزله‌ را هم دفع كن.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.